Dialog z różnorodnością - istota edukacji wielokulturowej
Czym jest kompetencja wielokulturowa?
M. Rakotomena (2005:11) określa kompetencję wielokulturową jako zbiór cech, koniecznych do zaistnienia współdziałania w grupie ludzi pochodzących z rożnych kultur. Cechy te oparte są na czterech filarach:
- wiedzy: o kulturze w ogóle, kulturze własnej i kulturach obcych;
- umiejętnościach: sposoby zachowania, adaptacja, zarządzanie konfliktami, prowadzenie negocjacji;
- kompetencjach: elastyczność, otwarty umysł, empatia, współzależność, optymizm, cierpliwość;
- zasobach psychicznych i emocjonalnych: motywacja, chęć podejmowania ryzyka, umiejętność zarządzania stresem.
Źródło:
Fragment artykułu: KOMPETENCJA WIELOKULTUROWA – RÓŻNORODNOŚĆ PODEJŚĆ DO DEFINICJI TEGO POJĘCIA WE WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI PEDAGOGICZNEJ, autor: Irina Iwaniuk, www.jows.pl
Źródło grafiki: www.freepik.com/index.php?goto=74&idfoto=1058499
Autor grafiki: materiały własne (Kamila Romaniak)
Autor wpisu: Kamila Romaniak
Komentarze
Prześlij komentarz