Dialog z różnorodnością - istota edukacji wielokulturowej





Czym jest kompetencja wielokulturowa?

M. Rakotomena (2005:11) określa kompetencję wielokulturową jako zbiór cech, koniecznych do zaistnienia współdziałania w grupie ludzi pochodzących z rożnych kultur. Cechy te oparte są na czterech filarach:

  • wiedzy: o kulturze w ogóle, kulturze własnej i kulturach obcych;
  • umiejętnościach: sposoby zachowania, adaptacja, zarządzanie konfliktami, prowadzenie negocjacji;
  • kompetencjach: elastyczność, otwarty umysł, empatia, współzależność, optymizm, cierpliwość;
  • zasobach psychicznych i emocjonalnych: motywacja, chęć podejmowania ryzyka, umiejętność zarządzania stresem.



Źródło:

Fragment artykułu: KOMPETENCJA WIELOKULTUROWA – RÓŻNORODNOŚĆ PODEJŚĆ DO DEFINICJI TEGO POJĘCIA WE WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI PEDAGOGICZNEJ, autor: Irina Iwaniuk, www.jows.pl

Źródło grafiki: www.freepik.com/index.php?goto=74&idfoto=1058499

Autor grafiki: materiały własne (Kamila Romaniak)


Autor wpisu: Kamila Romaniak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rdzenni mieszkańcy Północnej i Południowej Ameryki